Jeudi 19 octobre 2017| 364 jours avant le Congrès
Écoutez la publicité du 9e congrès diffusée par la station radiophonique Athènes 9,84 FM
Accueil
Infos Dernière Minute
Présentation du congrès
Axes du congrès
Programme
Lieu du congrès
Événements parallèles
Inscriptions
Consulter votre inscription
Organisateurs
Comité d'organisation
Comité scientifique
Hébergement
Éditeurs - Salon du Livre
Présentation-Axes (en grec)
Ecoles Franco-Helléniques
Nous contacter

AVEC LE SOUTIEN DE







Galerie Photos - 9e Congrès


9ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής


Αθήνα 20-23 Οκτωβρίου 2016

 

«Διδάσκουμε τη γαλλική γλώσσα και τον πολιτισμό:

χτίζουμε κοινωνικο-ανθρωπιστικές γέφυρες»

 

Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης-Ελλάδας (APF FU-Grèce), το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, η Υπηρεσία Συνεργασίας και Πολιτιστικής Δράσης της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, ο Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου Βορείου Ελλάδας, με την υποστήριξη του Διεθνή Οργανισμού της Γαλλοφωνίας και σε συνεργασία με τη Διεθνή Ομοσπονδία Καθηγητών Γαλλικής και τους Σχολικούς Συμβούλους Γαλλικής Γλώσσας, απευθύνει πρόσκληση υποβολής εισηγήσεων για το 9ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής το οποίο θα διεξαχθεί στην Αθήνα από τις 20 έως τις 23 Οκτωβρίου 2016 και του οποίου το θέμα είναι:

«Διδάσκουμε τη γαλλική γλώσσα και τον πολιτισμό:

χτίζουμε κοινωνικο-ανθρωπιστικές γέφυρες»

 Γιατί επιλέξαμε αυτή την προβληματική;

Ο γενικός στόχος των εργασιών του Συνεδρίου είναι η εμπεριστατωμένη μελέτη της θέσης και των λειτουργιών του δίπολου γαλλική γλώσσα και πολιτισμός αφενός απέναντι στην παρούσα αυξανόμενη κινητικότητα των νέων και αφετέρου απέναντι στις διαφοροποιημένες ανάγκες τους.

Σήμερα, προκειμένου να ανταποκριθούν σε αυτό το νέο στοίχημα, οι διδάσκοντες και οι διδακτολόγοι καλούνται να χτίσουν γέφυρες κοινωνικο-ανθρωπιστικού τύπου που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την καθημερινή πραγματικότητα της τάξης. Είναι γνωστό ότι διάφοροι παράγοντες και κοινωνικό-ψυχολογικές συνιστώσες, όπως η γλωσσική και πολιτισμική ετερογένεια και οι καινούργιες «εφηβικές κουλτούρες», αποσταθεροποιούν αυτή την καθημερινή πραγματικότητα.

Σε αυτές τις συνθήκες, η διδακτική/μαθησιακή διαδικασία της γαλλικής γλώσσας και του πολιτισμού θα ήταν χρήσιμο να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μιας πραγματικής κοινωνικής δράσης με στόχο την αλληλεγγύη και τη συνέργεια και συνεπώς την κοινωνικοποίηση και τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του σχολικού περιβάλλοντος.

 Οι άξονες των εργασιών είναι οι εξής:

ΑΞΟΝΑΣ 1: «Η διαπολιτισμική εκπαίδευση χθες και σήμερα: από την αλληλοκατανόηση στη συνέργεια»

ΑΞΟΝΑΣ 2: «Παράγοντες που διευκολύνουν την επικοινωνία και τη συνεργασία των μαθητών στη γαλλική γλώσσα»

ΑΞΟΝΑΣ 3: «Από τη γλωσσική και λογοτεχνική κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη διαπολιτισμική και ψυχοπαιδαγωγική κατάρτιση με στόχο την αντιμετώπιση των νέων αναγκών»

ΑΞΟΝΑΣ 4: «Η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και η συμβολή της ειδικής αγωγής»

ΑΞΟΝΑΣ 5: «Εκπαιδευτικές και γλωσσικές πολιτικές»

Επιστημονικό Πρόγραμμα

Οι εργασίες του Συνεδρίου θα διεξαχθούν από την 21η έως την 23η Οκτωβρίου 2016. Εκτός από τις εισηγήσεις 20 λεπτών στην ολομέλεια, οι προτάσεις εισηγήσεων θα πρέπει να είναι σχετικές με τη θεματική του συνεδρίου, και συγκεκριμένα με τους πιο πάνω άξονες, καθώς και να εμπίπτουν στην ακόλουθη τυπολογία:

 

  • Συμπόσια (συνιστούν μια σειρά εισηγήσεων που αφορούν σε κοινό θέμα και του οποίου στόχος είναι οι ομιλητές να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας): 1 ώρα και 30 λεπτά παρουσίαση και 30 λεπτά συζήτηση.
  • Εισηγήσεις: 20 λεπτά για την προφορική παρουσίαση και 10 λεπτά για συζήτηση.
  • Εργαστήρια εργασίας: 45 λεπτά.
  • Παρουσιάσεις βίντεο: 15 λεπτά προβολή και 15 λεπτά συζήτηση.
  • Παρουσιάσεις πόστερ.

 Οι προτάσεις εισηγήσεων τις οποίες θα επιλέξει η επιστημονική επιτροπή θα πρέπει να έχουν τη μορφή μιας περίληψης (350 λέξεων και μέχρι 5 λέξεις-κλειδιά) την οποία θα συνοδεύει και μια ενδεικτική βιβλιογραφία. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής: 15 Μαΐου 2016. Οι περιλήψεις θα είναι διαθέσιμες για το πρόγραμμα και θα αποτελέσουν τα προ-πρακτικά του Συνεδρίου.

 Η Επιστημονική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από εγνωσμένου κύρους Καθηγητές Πανεπιστημίου της Ελλάδας και του εξωτερικού, θα εξετάσει τις προτάσεις των εισηγήσεων και θα απαντήσει στους ενδιαφερομένους το αργότερο μέχρι την 30η Ιουνίου 2016. Γλώσσα εργασίας του Συνεδρίου είναι η Γαλλική και μόνο για ιδιαίτερους λόγους θα γίνουν δεκτές προτάσεις εισηγήσεων στην ελληνική γλώσσα.

 Τα πρακτικά του Συνεδρίου έχει προβλεφθεί να δημοσιευτούν σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.  

Εγγραφή στο Συνέδριο και Υποβολή προτάσεων

 H υποβολή προτάσεων καθώς και η εγγραφή στο Συνέδριο γίνονται ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Συνεδρίου: http://apf.gr/congres2016. Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις, μπορείτε να επικοινωνήσετε ηλεκτρονικά με την Οργανωτική Επιτροπή στην ηλ. διεύθυνση: comiteorganisation(παπάκι)apf.gr.

ORGANISATEURS


Avec le soutien
de l'OIF



Γ.Ι.Ε.Ι.Ε.
Ελληνογαλλικά Σχολεία Ελλάδας





Les éditeurs
qui nous soutiennent



Sous l'égide du
Ministère hellénique
de l'éducation



En étroite collaboration avec


Avec le soutien de
 

© 2017 Apf.gr Association des Professeurs de Français de Formation Universitaire - Athènes - Grèce